Jeg er bekymret for coronavirus/COVID-19. Kan jeg få refunderet billetten?
Hvis dit arrangement bliver afholdt som planlagt, er der intet, du skal foretage dig. Din billet vil fortsat være gyldig. Du kan se de arrangementer, der er aflyst eller flyttet her.
Jeg er bekymret over ny cornonavirus COVID-19. Kan jeg få mine penge for billetten tilbage via min billetforsikring?
Hvis arrangementet er blevet aflyst kan du ikke få refunderet billetprisen via billetforsikringen.
Hvis du har en gyldig billetforsikring på et arrangement som ikke er aflyst, kan du indgive en skadesanmeldelse online.
Læs mere om hvad forsikringen dækker og se forsikringsvilkår her.
For alle andre spørgsmål, kontakt venligst eventclaims@allianz-assistance.co.uk. Alle krav og informationservices foregår kun online.
Hvad sker der, hvis mit arrangement er aflyst eller flyttet på grund af coronavirus/COVID-19?
Hvis dit arrangement er blevet aflyst, behøver du ikke foretage dig noget. Vi vender tilbage direkte til dig med den information, du skal bruge.
Hvis dit arrangement er flyttet, arbejder vi I øjeblikket sammen med arrangøren for at finde en ny dato, og vi vil kontakte dig, så snart vi har fået en bekæftelse på denne eller anden information.
Hvad gør de enkelte spillesteder for at forhindre spredningen af coronavirus COVID-19?
Tag kontakt direkte til den enkelte arrangør eller besøg pågældendes hjemmeside for mere information.
Er der en risiko forbundet med at deltage i et arrangement?
COVID–19 er en virus, der kan medføre alvorlig, og potentielt dødelig, sygdom. Der er en risiko for smitte med COVID-19 i enhver sammenhæng, hvor mange mennesker er samlet. Denne risiko øges i lukkede rum og i takt med antallet af mennesker, der er samlet. Verdenssundhedsorganisationen (WHO) gør opmærksom på, at ældre personer og personer, der er særligt sårbare pga. anden sygdom har øget risiko ifht. COVID-19. Du kan finde mere information på WHOs hjemmeside: https://www.who.int/health-topics/coronavirus#tab=tab_1.
Selvom vores samarbejdspartnere, fx arrangører og spillesteder, har pligt til at følge myndighedernes anvisninger for at opnå den størst mulige grad af sikkerhed for gæsterne, kan risikoen for smitte ikke elimineres fuldstændig. Ved at deltage i et arrangement, vil der derfor altid være en grad af risiko ifht. COVID-19. Hertil kommer en eventuel risiko, der kan skyldes uagtsomhed fra arrangørens side). Du skal under alle omstændigheder altid selv sørge for:
- at overholde myndighedernes anvisninger med henblik på at begrænse smitterisikoen for COVID-19. Hold dig løbende opdateret om disse, fx her: https://politi.dk/corona/; og
- følge alle de retningslinjer, der bliver givet af arrangøren og dennes medarbejdere på den venue, hvor arrangementet afholdes.
Ticketmaster sælger billetter på vegne af arrangører og spillesteder og er derfor ikke ansvarlig for at organisere og afholde selve arrangementet. Ticketmaster tager derfor intet ansvar for den risiko, der er forbundet ved at deltage i et arrangement eller andre risici forbundet med COVID-19 (med mindre disse er en direkte følge af vores uagtsomhed). Læs venligst vores generelle købsbetingelser for nærmere information.
Hvad hvis jeg for nylig har fået konstateret COVID-19, har symptomer på COVID-19, er i karantæne/selvvalgt isolation eller har en mistanke om, at jeg måske kan have været i kontakt med en person med COVID-19?
Hold venligst øje med myndighedernes anvisninger for dit lokale område og det område, hvor arrangementet finder sted. Du kan finde opdateringer her: https://politi.dk/coronavirus-i-danmark
Hvad bliver der gjort på spillestedet for at mindske risikoen for spredning af COVID-19?
Spillestedet har pligt til at overholde myndighedernes anvisninger og har derfor taget særlige forholdsregler for at øge sikkerheden for gæsterne. Vi henviser til det enkelte spillested for nærmere information om dette.
Information om refunderinger:
Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg har skiftet kort men IKKE bank?
I det tilfælde, hvor du blot har fået nyt kreditkort siden dit køb på Ticketmaster.dk, men ikke har skiftet bank, vil beløbet blive refunderet til den konto, som er tilknyttet begge kreditkort.
Det har derfor ingen betydning, at du har fået nyt kreditkort.
Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg HAR skiftet bank?
Har du skiftet bank, skal du kontakte din tidligere bank, og bede om de oprindelige sidste 4 cifre i betalingskortet brugt til købet.
Disse informationer skal sendes til os sammen med det nye reg. og konto nr. Kontakt os her.
Hvad skal I bruge de sidste 4 cifre i et ugyldigt kort til?
Til orientering bruger vi informationen om disse cifre til at verificere, at du er den oprindelige køber af billetterne, og derfor kan anmode om en evt. refundering/bytning af billetterne.
Hvad hvis jeg ikke kan finde/huske de sidste 4 cifre i kortet der er brugt til betalingen?
Har du efter dit køb på Ticketmaster fået nyt kreditkort, anbefaler vi dig at søge de oprindelige 4-cifre på din netbank eller tage kontakt til din bank, som sandsynligvis kan give dig den nødvendige information.